“De vraag naar unieke bieren bleek enorm groot te zijn. Zodra bekend werd, dat een microbrouwerij of bierkroeg was overgenomen door één van de giganten, bleven de klanten weg.”
Zo beschrijft bedrijfseconoom Arjen van Witteloostuijn in zijn AD-column van zaterdag 5 augustus 2006 het fenomeen van de oprukkende kleine brouwerijen in de Verenigde Staten, met als conclusie: “Zodra concentratie in een paar grootbedrijven tot verschraling leidt, gaat de consument op zoek naar alternatieven.”
Zijn eigen medium mag deze les ter harte nemen, want dit is wat er het afgelopen jaar is gebeurd met de regionale kranten als Rotterdams Dagblad, Utrechts Nieuwsblad en Haagsche Courant, die opgegaan zijn in het Algemeen Dagblad: de abonnees verdwijnen in grote getale.
Maar de tragedie is ook nog eens, dat er voor de lezer geen echte alternatieven zijn - al helemaal niet in gedrukte vorm.
Deze website is ontstaan in de hoop dat de lezer in Den Haags straks niet meer naar een alternatief hoeft te zoeken.