In 1984 werden wij benaderd als jaarcontractant voor de opmaak van dagblad de Gooi- en Eemlander te Hilversum. Het zou het begin zijn van een loopbaan van meer dan 10 jaar.
Opmaak behelst niet meer of minder dan in elkaar zetten van pagina’s met behulp van tekst en afbeeldingen. Het wordt tegenwoordig vaak vormgeving genoemd en de chef opmaak noemt zich tegenwoordig vaak liever art-director.
Maar wij vinden het woord opmaak prima de lading dekken.
Hoewel het accent nu meer ligt op het ‘opmaken’ van websites (waarbij tekst en foto’s voor mij altijd nog de inspirerende factoren blijven), komen er gelukkig ook de nodige klussen voorbij die van doen hebben met onze ‘oude’ professie.
“Nieuws verwoorden in de taal van de ondernemers”, dat was aanvankelijk de opdracht, waarmee ik aan het BOF bulletin begon: een maandelijkse periodiek voor ondernemers in de Haagse Binnenstad. Meer
Zowel voor het bouwdagblad Cobouw als in eigen beheer heb ik regelmatig infografieken gemaakt. Meer
We onderhouden alweer drie jaar de website van de glossy ‘TegelTotaal’ over de tegelbranche, die we ook hebben ontworpen.https://t.co/bqqDjPYmnB pic.twitter.com/VqTJ7yRzrf
— De Multimediahoek (@Multimediahoek) January 6, 2021