ShoppingNight nu ook in Rotterdam en Haarlem

Haagse koopnacht blijft een succes

© Binnenstad Ondernemers Federatie
Mannen achter de ramen in de Prinsestraat: een extra lokkertje voor de kooplustige dames.
[Klik op de afbeelding voor groter]

Het is inmiddels al de vijfde keer, maar het blijft een sterk concept. Evenals vorig jaar zijn er op de ShoppingNight 100.000 mensen afgekomen: dit keer ook veel uit andere steden. Het succes zou dit jaar mogelijk deels zijn te danken aan de barre economische tijden.

BOF bulletin nr. 63 - juni 2010

“Juist door de crisis zijn mensen extra bedacht op koopjes”, stelde organisator Angelique Werner.
Tijdens de ShoppingNight zijn de winkels tot middernacht open en gaan de winkelprijzen ieder uur verder omlaag. Kortingen kunnen zo uiteindelijk flink oplopen.
De formule van een extra lange koopavond met veel evenementen en aanbiedingen wordt nu ook elders gevolgd. Rotterdam heeft nu ook een ‘Late Night Shopping’, Haarlem houdt voor de eerste keer een ‘Shopping Nacht’ en zelfs Leeuwarden overweegt een eigen versie.

War Child

Verder waren bekende Hagenaars als Tim Akkerman, Jessica Mendels, Soumiya Abalhaya, Fred Zuiderwijk en Huub Mizee en wethouders Ingrid van Engelshoven alsmede Marjolein de Jong ‘live’ in de Binnenstad actief om geld op te halen voor War Child. Dat leverde 14.000 euro op voor een betere toekomst voor oorlogskinderen.
De ShoppingNight is één van de evenementen tijdens The Hague Festivals 2010. Die duren van 10 tot en met 27 juni.

BOF bulletin nr. 63
Dit artikel stond in BOF bulletin nr. 63
Download BOF bulletin nr. 63 Of bekijk dit nummer online.

Let op!

Deze subsite wordt sinds 2012 niet meer geactualiseerd en heeft uitsluitend nog een naslagfunctie.
Ik kan niet garant staan voor de werking van links, (mail)adressen en telefoonnummers.

Eduard Bekker,
voormalig webmaster
bof-denhaag.nl